Sexbarnsmamma

Hmm jaa jag har sex barn men även barnbarn. Kolla gärna in och kommentera 😊😊 Skriver om det mesta mellan himmel och jord 🌺🌺

Fackligt-politiskt arbete

Kategori: Politik och fackligt

Igår var jag på möte med SAP (socialdemokratiska arbetarpartiet) för er som inte vet. Jag är ersättare men kanske blir jag ordinarie framöver. Vi pratade då om en utbildning för nyblivna medlemmar och politiker och känner att det skulle jag gärna vilja gå för att lära mig mer. Men den är redan i början på oktober och känner att det är för snart inpå och dessutom ligger den på en helg.

Jag jobbar ju redan varannan helg så tänker nog gå den i vår igen för den brukar vara en gång på våren och en på hösten. Ja det ska jag satsa på att få vara med på den utbildningen och då kan jag planera in den tidigare så man vet.

Det här med politiken är jättekul men också ibland väldigt svårt. Eftersom jag är ganska ny så känner jag att jag inte kan så mycket än men lär mig förhoppningsvis på vägen och utbildning är ju en del av detta också.

Att få jobba fackligt-politiskt är jättekul men det tar också mycket tid men har man intresset så blir det inget påhäng. Jag tänker fortsätta så länge jag tycker det är kul och det blir lång tid framöver.

Ha en bra dag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: