Sexbarnsmamma

Hmm jaa jag har sex barn men även barnbarn. Kolla gärna in och kommentera 😊😊 Skriver om det mesta mellan himmel och jord 🌺🌺

Strunta inte i att gå

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit ledigt för jag ska på mammografi och senare är det möte i skolan och ikväll kommunfullmäktige. Ja denna dag är fullspäckad men bra att det blev samma dag.

Mammografi har jag varit på en gång tidigare och det är lite nervöst men jättebra att möjligheten finns. Förstår inte de som går och struntar i det för det är ju en säkerhet för sig själv. Jag tycker det är jättebra att det finns och betalar gärna de pengarna det kostar för det är värt det och vad får man för 140 kr.

Såklart vill man inte att det ska hända en själv men då är detta ett ypperligt tillfälle att ta för att vara på den säkra sidan.

Sen görs det undersökningar hit och dit om risken ökar eller inte men vet inte om det stämmer. Hörde på nyheterna igår om att ett glas vin varje dag ökar risken för bröstcancer och jag vet inte men så är det kanske.

Bra att det finns möjlighet i alla fall till detta som mycket annat. Så ni som struntar i att gå gör inte det.

Ha en bra dag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: